Qualitative Research Council Terms of Reference

Role

  • To be MRIA’s authoritative voice for all qualitative matters
  • To provide value to qualitative membership
  • To represent all three qualitative stakeholders: buyers, field services and researchers

Responsibilities

Standards/Ethics/Privacy

  • To participate in development and updating of standards, ethics and privacy practices (privacy of clients and respondents)
  • To communicate & promote standards
  • To assist MRIA in responding to questions, concerns and/or complaints regarding any qualitative practice   

Education/Growth

  • To provide full breadth of education to qualitative membership from fundamentals to new and innovative methods

QRR

  • To maintain the qualitative Research Registry
  • To promote the use of the Qualitative Research Registry
  • To promote the benefit of the registry to all qualitative research stakeholders

Value

  • To offer value to the qualitative membership through quality events, tools and resources

Representation

  • To ensure that qualitative research is well represented at MRIA and that qualitative stakeholders’ needs and challenges are taken into consideration in all MRIA decisions

Council Composition

  • Council composition should be no less than 9 members and no more than 12 members
  • The chair of QRC is a MRIA elected board member
  • Should there be more than one qualitative researcher on the board, the board chair will then nominate the QRC chair
  • Should there be no qualitative researcher on the board, an elected board member will then be assigned to act as chair to be assisted by a qualitative member as co-chair
  • Participation on the council will be a maximum of 5 years.  However, a member may leave or be asked to leave any time before
  • Each member needs to accept responsibility (with another member) of a QRC activity.  Some of the identified on-going activities are (more may be added as required):
    • Promotion of QRR
    • Standards (understanding, updating)
    • Mentorship
    • Conference

Rôle

  • Etre le porte-parole unique pour les membres de l’industrie de la recherche qualitative de l’ARIM
  • Offrir une valeur ajoutée aux membres de l’industrie de la recherche qualitative de l’ARIM
  • Bien représenter les trois parties prenantes de la recherche qualitative:  acheteurs, recruteurs et animateurs

Responsabilités

Normes/Éthiques/Confidentialité

  • Participer au développement et à la mise à jour des normes, des politiques d’éthiques et de confidentialité (respect de la confidentialité des participants et clients)
  • Communication et promotion du code de conduite
  • Aider l’ARIM à répondre aux questions, inquiétudes et plaintes concernant toutes pratiques de la recherche qualitative.

Éducation / Croissance

  • Offrir formation complète aux membres de la recherche qualitative.  Des principes de base aux méthodes innovatrices.

QRR

  • Maintenir le Registre de la Recherche Qualitative
  • Promouvoir l’utilisation du registre
  • Promouvoir les bénéfices du registre auprès de toutes les parties prenantes de la recherche qualitative. s

Valeur ajoutée

  • Offrir une valeur ajoutée aux membres par des évènements, des outils et des ressources de qualité.

Représentation

  • Assurer que la recherche qualitative est bien représentée à l’ARIM et que les besoins et défis des parties prenantes de la recherche qualitative sont biens pris en considération.

Council Composition

  • Le Conseil devrait  être compose d’au moins 9 membres et pas plus que 12 membres.
  • Le président ou la présidente du Conseil de la Recherche Qualitative est un membre élu du conseil d’administration de l’ARIM.
  • S’il y a plus qu’un représentant de la recherche qualitative au conseil d’administration de l’ARIM, le président du conseil nommera le ou la président(e) du CRQ
  • S’il n’y a pas de représentant de la recherche qualitative au conseil d’administration, un membre du conseil sera nommé pour siéger en tant que président assisté d’un membre du CRQ
  • Participation au CRQ devrait être pour un minimum de 2 ans et un maximum de 5.  Par contre un membre peut quitter ou être demandé de quitter avant la fin des 5 ans
  • Chaque membre du Conseil doit accepter de mener à termes certains projets tels que :
    • Promotion du Registre
    • Comprendre et promouvoir les normes et le code d’éthique
    • Mentorat
    • La conférence annuelle.